Association Anoulak

Association Anoulak is een Franse organisatie die gericht is op natuurbescherming en onderzoek van wildlife in Laos (Democratische Volksrepubliek Laos), met name in het Nakai-Nam Theun National Park.

Gorilla Stichting Nederland

De Gorilla Stichting Nederland heeft als doel het verbeteren van het behoud en het herstel van de gorillapopulaties in Centraal Afrika en de natuurlijke omgeving waarin ze leven.

Giraffe Conservation Foundation

De Giraffe Conservation Foundation is de enige organisatie ter wereld die zich volledig concentreert op de bescherming, het behoud en het management van giraffes in het wild in heel Afrika.

Lemur Rescue Center

In het Lemur Rescue Center worden met name ringstaartmaki’s opgevangen die uit de bushmeat- en huisdierhandel gered zijn. Het doel is om deze maki’s in het naastgelegen natuurgebied weer uit te zetten.

SANCCOB

SANCCOB staat voor “Southern African Foundation for the Conservation of Coastal Birds”. Het belangrijkste doel van SANCCOB is om de afname van het aantal zeevogels in Zuid-Afrika tegen te gaan.

International Rhino Foundation

Door bescherming is het aantal Indische neushoorns van minder dan 200 dieren aan het begin van de 20e eeuw gestegen naar nu ongeveer 3.600 dieren. Er wordt nog steeds gestroopt en het leefgebied wordt steeds kleiner.

Save the Rhino

Stichting Wildlife steunt via Save The Rhino diverse projecten ter bescherming van de verschillende soorten neushoorns

Jane Goodall Instituut

Het Jane Goodall Instituut is een wereldwijde non-profit organisatie die zich richt op natuurbehoud, en het onderzoek naar, educatie over, en welzijn van mensapen.

Okapi Conservation Project

Het Okapi Conservation Project (OCP) is opgericht in 1987 en heeft als doel het tropische regenwoud te beschermen waar de okapi leeft.

Green Balkans

Green Balkans verzorgt diverse projecten voor natuurbescherming. Een hiervan is een programma om de populatie Europese gieren in stand te houden en te vergroten, in het bijzondere Bulgarije.

Marwell Wildlife

Het Europese fokprogramma voor de Grévy zebra wordt gecoördineerd door Marwell Zoo. Deze dierentuin heeft ook een aantal projecten die zij zelf hebben opgezet. Onder andere een project voor de Grévy zebra.

Cheetah Conservation Botswana

Cheetah Conservation Botswana heeft als doel om de populatie cheeta’s van Botswana te beschermen door middel van wetenschappelijk onderzoek, outreach programma’s en natuureducatie.

Red Panda Network

Het Red Panda Network beschermt de rode panda en hun leefgebied in het Himalayagebergte door middel van educatie en samenwerking met de lokale bevolking.

World Land Trust – Paraguay

World Land Trust is een organisatie die zich inzet voor meerdere diersoorten, zo ook in Paraguay.

World Land Trust – Indian Elephant Corridor Appeal

World Land Trust is ook actief in India. Hier zetten zij zich in voor de Aziatische Olifant.

Stichting SPOTS

Stichting SPOTS steunt verschillende projecten waarbij verschillende katachtigen worden beschermd.

Namibian Lion Trust

De stichting ondersteunt Namibian Lion Trust via Stichting SPOTS.

IBREAM

IBREAM richt zich op verschillende diersoorten en heeft diverse onderzoeken en projecten lopen.

Polar Bears International

Door klimaatverandering smelt het ijs waar ijsberen afhankelijk van zijn. Polar Bears International zet zich in om te zorgen dat ijsberen niet uitsterven.

Black Mamba APU

De Black Mamba Anti-Poaching Unit (APU) is een anti-stroper eenheid bestaande uit bijna alleen maar vrouwen. Zij werken in Zuid-Afrika op de grens van het Krugerpark, in het Balule Nature Reserve.

Biodiversity Conservation Organisation

De Biodiversity Conservation Organisation (BICO) heeft als missie om de bescherming van alle bedreigde diersoorten en hun leefomgeving te bevorderen. Het project dat door Stichting Wildlife wordt ondersteund draait om de Afrikaanse wilde hond.

Talarak Foundation

De Talarak Foundation zet zich in voor de “Big Five” van de West-Visaya’s in de Filipijnen. Dit zijn vijf diersoorten die alleen in de Filipijnen voorkomen. Onze bijdrage zal worden ingezet voor het Visaya wrattenzwijn.

Save The Elephants
Elephants and Bees Project

Naast stroperij is mens-dier-conflict de grootste bedreiging voor Afrikaanse olifanten. Het project probeert hier op een innovatieve manier een oplossing voor te zoeken. Namelijk door dorpen en gewassen te beschermen met bijenvolken.

ZwarteBij.org

De zwarte bij is de enige inheemse honingbijensoort in Nederland. Helaas is de zwarte bij met uitsterven bedreigd, met name door de invoer van andere (niet-inheemse) bijensoorten. Zwartebij.org is een jonge bijenteeltorganisatie uit Limburg.

WCS

Wildlife Conservation Society (WCS) werkt in meer dan 50 verschillende landen over de hele wereld. In ieder gebied waar zij actief zijn is er een lokale (landelijke) afdeling die werkt met lokale mensen. Stichting Wildlife steunt WCS voor hun werk met Amoertijgers.

Milvus Group

De Milvus Group is een natuurbeschermingsorganisatie in Roemenië. Zij richten zich op verschillende diersoorten en gebieden in Roemenië. Eén van deze diersoorten is de bruine beer. Ongeveer 60% van alle bruine beren in Europa leeft in Roemenië. Daarom is het ook zo belangrijk om juist daar deze diersoort te beschermen.

De Fûgelhelling

De Fûgelhelling is een opvangcentrum voor Nederlandse wilde dieren in het noorden van Nederland. Het opvangcentrum biedt sinds 1975 hulp aan zieke, gewonde, verzwakte en ouderloze inheemse vogels en zoogdieren.

Sahara Conservation Fund

Het Sahara Conservation Fund is in 2004 opgericht om het unieke ecologische landschap van de Sahara en aangrenzende Sahelian graslanden te beschermen. Het SCF richt zich voornamelijk op de grote vogels en zoogdieren die van nature in deze bijzondere omgeving voorkomen.

7K8A5428

IMPACT Madagascar

De missie van IMPACT Madagascar is om zich samen met de bevolking in te zetten om
problemen als ontbossing, armoede en illegale handel tegen te gaan. Madagascar is een
groot eiland voor de oostkust van Afrika en is bekend om de vele soorten dieren die alleen
daar voorkomen. Helaas gaat het niet goed met Madagascar, door klimaatverandering en
ontbossing veranderen de bossen langzaamaan in woestijnen.

Save the Elephants
Northern corridors project

Stichting Wildlife steunt Save The Elephants al in hun ‘Elephants and Bees’ programma,
maar met de bijzondere komst van 2 jonge Afrikaanse savanne olifanten (en een derde
onderweg) in de Beekse Bergen ontstond de mogelijkheid om meer te kunnen doen voor
deze diersoort. Daarom is er gekozen om met deze unieke gebeurtenis in de Beekse Bergen een extra project van Save The Elephants te
steunen. Dat is het Northern corridors project geworden.