Lever uw oude mobiel in

Heb je thuis of op het werk nog oude mobiele telefoons liggen? Laat ze niet liggen en gooi ze niet weg, maar lever ze in voor Stichting Wildlife!

Sinds de zomer van 2018 staan er in AquaZoo Leeuwarden, Dierenrijk, Safaripark Beekse Bergen en ZooParc Overloon verzamelbakken voor oude telefoons. Hiermee kunnen we dieren in het wild op twee manieren helpen. Ten eerste krijgt Stichting Wildlife geld voor ieder ingeleverd mobieltje. Met dit geld kunnen we dan weer onze projecten steunen. Daarnaast is het zo dat een ingeleverde telefoon betekent dat de telefoon gerecycled kan worden, wat o.a. goed nieuws is voor gorilla’s.

In mobiele telefoons zitten diverse grondstoffen, zoals goud en coltan. Deze grondstoffen worden op grote schaal gemijnd in de regenwouden van Afrika. Hiervoor worden stukken bos gekapt en worden wegen aangelegd. Voor veel dieren, zoals de gorilla, betekent dit niet alleen verlies van leefgebied, maar ook een grotere kans om slachtoffer te worden van stroperij. Recyclen van oude mobieltjes is een goede manier om te zorgen dat er geen nieuwe mijnen aangelegd hoeven te worden.

Ga dus eens op zoek achter in die la, onder je bed, of misschien wel op zolder. Schakel vrienden, familie of collega’s in en lever alle oude mobiele telefoons in bij één van onze dierentuinen. Alvast bedankt!