FAQ

Heeft u nog vragen naar aanleiding van  uw adoptie? Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen, wellicht biedt dat al antwoord op uw vraag. Mocht het er niet tussen staan dan kunt u mailen naar adoptie@stichtingwildlife.nl

De adoptiedaministratie wordt vanaf 7 mei weer bijgewerkt i.v.m. vakantie.

Adopties

Binnen hoeveel dagen kan ik antwoord verwachten van de adoptieadministraite?
De adoptieadministratie wordt één keer per week bijgewerkt en worden de e-mails beantwoord (mits anders aangegeven op de website).

Moet het bedrag voor een adoptie in één keer voldaan worden?
Ja, het adoptiebedrag wordt in één keer voldaan. Maandelijkse betalingen of termijnen zijn helaas niet mogelijk.

Wordt het bedrag voor een adoptie automatisch afgeschreven?
Nee, u krijgt een factuur en overeenkomst met een betalingstermijn van 31 dagen. U kunt het bedrag zelf overmaken op ons rekeningnummer ovv het factuurnummer.

Hoe en wanneer krijg ik het certificaat?
Deze wordt binnen vier weken na het verwerken van de betaling, per post verzonden.

Wordt de adoptie van een dier automatisch verlengd?
Nee, ongeveer vier weken voor het aflopen van de adoptie krijgt u per email de vraag of u wilt verlengen of niet. De adoptie wordt dus niet automatisch verlengd.

Als ik een dier adopteer, mag ik deze dan een naam geven?
Nee, als adoptieouder heeft u geen invloed op de 'naam' van het dier.

Kan ik mijn adoptiedier aaien/verzorgen/mee naar huis nemen?
Nee, als adoptieouder wordt u geen eigenaar van het dier. U heeft geen invloed op de huisvesting van het dier en is het niet mogelijk deze te aaien/verzorgen. Het blijven wilde dieren en het betreffende park en haar verzorgers zijn verantwoordelijk voor deze dieren.

Waar wordt mijn betaling van de adoptie aan besteed?
Het overgrote deel van de adoptie komt ten goede aan onze natuurprojecten. Een klein deel van het bedrag komt ten goede aan de adoptie (certificaat, foto, andere voordelen).

Kan ik bij een verlenging van de adoptie wisselen van diersoort?
Ja, bij de verlenging van de adoptie kunt u ook aangeven dat u wilt wisselen van diersoort. Dat is geen probleem.

Wat gebeurt er als mijn geadopteerde dier komt te overlijden?
Bij een categorie A/B adoptie adopteert u een individueel dier. Gaat dit dier verhuizen naar een ander dierenpark of komt deze te overlijden, dan krijgt u bericht van de adoptieadministratie. Daarin krijgt u de keuze een ander individu van dezelfde diersoort te adopteren (indien beschikbaar) of van een ander diersoort.Bij een categorie C t/m E adoptie adopteert u een diersoort. Komt het laatste dier van deze diersoort in het park te overlijden, dan krijgt u bericht van de adoptieadministratie. Daarin krijgt u deze keuze om een andere diersoort te adopteren.

Als mijn geadopteerde dier(soort) verhuist of komt te overlijden, krijg ik dan geld terug?
Helaas is het niet mogelijk (een deel) van het bedrag te restitueren. Dit is opgenomen in de adoptieovereenkomst. U kunt een ander dier(soort) kiezen voor de resterende tijd van de adoptie of de adoptie ontbinden zonder restitutie.

In welke categorie zit mijn diersoort?
De verschillende diersoorten zitten niet in vaste categorieën. Elk diersoort is te adopteren in categorie A t/m G. Het kan echter voorkomen dat er bij categorie A en B geen individu van de gewenste soort beschikbaar is. Bij deze twee categorieën adopteer je een individu en niet de gehele soort.

Wanneer kan ik mijn categorie A bord verwachten bij het dierverblijf?
Dit kan enkele weken duren. Het bord wordt opgemaakt en als pdf ter goedkeuring naar u verzonden. Na akkoord wordt deze bestelt en geplaatst. U ontvangt bericht als deze is geplaatst. 

Wanneer wordt mijn naam vermeldt op een sticker op de adoptiewand van het park?
Deze wanden worden zes keer per jaar bijgewerkt. Na het bijwerken zal er een foto op onze Facebookpagina te zien zijn. 

Wanneer wordt mijn naam op de website van Stichting Wildlife vermeldt?
Na het verwerken van de betaling wordt uw naam doorgegeven. Deze zal dan op zeer korte termijn op de website worden toegevoegd.

Wanneer wordt mijn naam op de website van het park vermeldt?
De namen van de adoptieouders staan niet op de websites van de parken, maar op onze website. Klik hier.

Als ik een individueel dier in categorie A of B adopteer, kan deze dan vaker geadopteerd worden?
Nee, een individueel dier kan maar 1 keer geadopteerd worden.

Als ik een diersoort in categorie C t/m G adopteer, kan deze dan vaker geadopteerd worden?
Ja, de diersoort kan onbeperkt geadopteerd worden.

Als ik een diersoort adopteer, krijg ik dan te horen wie van de groep aan mijn adoptie gekoppeld zit?
Bij het adopteren van de diersoort adopteert u elk dier van die soort in het park. Dus bijvoorbeeld alle capibara's in ZooParc Overloon. Er wordt geen individu gekoppeld aan uw adoptie. Individuele dieren zijn te adopteren in categorie A en B.

Ik wil een adoptie cadeau geven, kan dat?
U kunt een adoptie cadeau geven. Neem dan contact op met de adoptieadministratie om af te spreken naar wie de communicatie moet. Niet dat een eventuele verrassing in het water valt. 

Als ik een adoptie cadeau wil geven, wanneer heb ik het certificaat binnen?
Adoptieaanvragen worden op zaterdag verwerkt. Na ontvangst van de betaling (deze worden op zaterdag verwerkt) wordt het certificaat in orde gemaakt. Het streven is om deze binnen vier weken per post te verzenden na het verwerken van de betaling.

Kan ik alle communicatie ook via post ontvangen?
Helaas is het niet mogelijk om onze nieuwsmails en uitnodigingen per post te ontvangen. Deze worden per email verzonden.

Kan ik een adoptieaanvraag ook per post doen?
Een adoptieaanvraag kunt uitsluitend doen via onze website.

Adoptiedag/ wandeling

Helaas kan ik niet bij de adoptiedag zijn, kan ik een ander moment langskomen?
U krijgt als adoptieouder (categorie A t/m E) een uitnodiging voor de adoptieochtend of -avond tijdens uw adoptieperiode. Deze data is ook terug te vinden op de website. Mocht u niet kunnen deelnemen aan de adoptieochtend of -avond, dan is het helaas niet mogelijk om op een ander moment langs te komen.

Helaas kan ik niet bij de adoptiewandeling zijn, kan ik een ander moment langskomen?
U krijgt als adoptieouder (categorie F) een uitnodiging voor de adoptiewandeling tijdens uw adoptieperiode. Deze data is ook terug te vinden op de website. Mocht u niet kunnen deelnemen aan de adoptiewandeling, dan is het helaas niet mogelijk om op een ander moment langs te komen.

Als Categorie A/B adoptieouder kan ik deelnemen aan een exclusieve wandeling. Wanneer krijg ik hier bericht van?
In de adoptieovereenkomst staat vermeld dat u deze zelf met de adoptieadministratie kunt afstemmen binnen uw adoptieperiode. U kunt een mail sturen naar adoptie@stichtingwildlife.nl

Kan ik mijn adoptiediersoort bezoeken op een andere datum dan de adoptiedag?
Ja, u kunt de dieren het gehele jaar in de parken bezoeken met een geldig entreebewijs (abonnement, ticket). Tijdens de adoptieochtend of -avond is er geen garantie dat er activiteiten zijn bij uw geadopteerde diersoort.

Nieuwsbrief

Ik heb de nieuwsmail niet ontvangen?
De nieuwsmail wordt vier tot zes keer per jaar verzonden. Het kan zijn dat deze bij uw ongewenste mails komt. Toch niet ontvangen? Neem contact op met adoptie@stichtingwildlife.nl