Stichting Wildlife heeft de volgende doelstellingen:
1) De natuur beschermen door allerlei natuurbeschermingsprojecten wereldwijd te steunen en d.m.v. natuur- en milieueducatie.
Dit doen wij door informatie over de diersoorten en onze projecten te geven:

• In Safaripark Beekse Bergen door onze vrijwilligers in onze kiosk “de Kraal” en in het doorloopgebied van de ringstaartmaki's 'Edge of Africa'.
  • In Dierenrijk door onze vrijwilligers tijdens rondleidingen.
  • In ZooParc Overloon door onze vrijwilligers tijdens de rondleidingen en kinderfeestjes en in het park.
  • In AquaZoo Leeuwarden door onze vrijwilligers tijdens rondleidingen en als informatiepunt in de doorloopgebieden in het park.

2) Het stimuleren en ondersteunen van activiteiten voor het behoud en welzijn van bedreigde diersoorten in de wereld door financiële ondersteuning van diverse natuurbeschermingsprojecten.
Om dit te kunnen realiseren moeten er fondsen worden geworven. Dit realiseren wij:

• Door het werven van adoptieouders in verschillende categorieën.
  • Via activiteiten in 'de Kraal' in Safaripark Beekse Bergen en educatieve activiteiten in Dierenrijk, ZooParc Overloon en AquaZoo Leeuwarden.
  • Via speciale activiteiten in en om de vier parken.