Safaripark Beekse Bergen

Komt u op bezoek in Safaripark Beekse Bergen, dan komt u onze vrijwilligers onder andere tegen bij onze Kraal op het Safariplein.

Kraal
Onze vrijwilligers staan klaar om u alles te vertellen en al uw vragen te beantwoorden over onze natuurbeschermingprojecten en de dieren die daar bij horen. Dit doen zij op een toegankelijke en interessante manier aan de hand van een grote verzameling bijzondere en zeldzame voorwerpen, die in de Kraal ten toon staan gesteld. Denk hierbij aan huiden, schedels, de tong van een leeuw, opgezette dieren etc.

Edge of Africa
Dagelijks kunt u onze vrijwilligers ook tegenkomen in de Edge of Africa nabij het Kongoplein.

In dit doorloopgebied vertellen de vrijwilligers alles over de ringstaartmaki's, rode vari's en het Lemur Recue Center in Madagaskar. Daarnaast zorgen zij er voor dat de dieren in het gebied niet worden gevoerd of geaaid.

Calimero
Op het Safariplein vindt u ook ‘Calimero’. Deze olifant ‘poept’ een balletje met daarin een speeltje na inworp van € 2,00. Ook kunt u bij de Kraal voor € 5,00 een emmertje olifantenpoep kopen. Heel goed als bemesting in de rozen- of groentetuin en als origineel cadeau! De opbrengsten komen ten goede aan onze natuurbeschermingsprojecten!

Adopties
Sinds een aantal jaar heeft u de unieke mogelijkheid een van de vele honderden dieren  die in het Safaripark vertoeven te adopteren. Met de opbrengst van deze adopties kunnen wij de diverse projecten ondersteunen. Klik hier voor meer informatie over de adopties.