Over ons

Stichting Wildlife zet zich in voor verschillende natuurbeschermingsprojecten en heeft diverse educatieve activiteiten in vier verschillende dierentuinen.

De Stichting heeft als doelstelling het beschermen van bedreigde dier- en plantensoorten in binnen- en buitenland. Enerzijds door het uitdragen van de natuurbeschermingsgedachte middels educatie, anderzijds door het met donaties steunen van wetenschappelijk onderzoek, fokprogramma’s en de bescherming in het veld, alles met name t.b.v. bedreigde diersoorten.

De educatie vindt plaats door de belangeloze inzet van een 100-tal vrijwilligers die voorlichting geven aan de bezoekers van het Safaripark Beekse Bergen, Dierenrijk, ZooParc Overloon en AquaZoo Leeuwarden.