Word adoptieouder!

Heeft u een speciale band met een dier of diersoort in één van onze vier dierentuinen? Zoekt u een bijzonder cadeau en wilt u een goed doel ondersteunen? Dan is adoptie van één van onze dieren iets voor u! Alle dieren in Safaripark Beekse Bergen, Dierenrijk, ZooParc Overloon en AquaZoo Friesland zijn beschikbaar voor adoptie. Of u nu als particulier of als bedrijf een dier wilt adopteren, er is voor elk wat wils.

De bijdrage van de adoptie zal worden gebruikt om de goede doelen van Stichting Wildlife te ondersteunen.

Categorieën
De dieren in de diverse parken zijn verdeeld in drie categorieën: Brons, Zilver en Goud. Daarnaast is er nog een extra categorie, namelijk Platinum.

Platinum Vrienden - Adopties vanaf € 1000 per jaar
Gouden Vrienden - Adopties van € 750 per jaar
Zilveren Vrienden - Adopties van € 250 per jaar
Bronzen Vrienden - Adopties van € 90 per jaar
Let op: bij de adopties in de categorie Zilver en Goud adopteert u een individueel dier. Het kan dus voorkomen dat uw specifieke keuze niet meer beschikbaar is. De adoptieadministratie zal dan contact met u opnemen.

Voor de verschillende categorieën gelden daarnaast ook verschillende activiteiten. Deze staan in het onderstaande schema.

Wat mag u als adoptieouder van de Stichting Wildlife verwachten?

Jaarlijks kijkje bij uw diersoort onder begeleiding van een ranger, dierverzorger of een vrijwilliger tijdens de adoptiedag.

• Een adoptiecertificaat en foto van uw diersoort.
  • Vermelding met uw dier op de website van Stichting Wildlife en op een bord/sticker in het park. (Deze borden/stickers worden 4 tot 6 keer per jaar geupdate.)
  • 4 vrijkaarten voor een van de dierenparken van Libéma. (Zilveren Vrienden).
  • 4 jaarkaarten voor het park waar u adopteert. (Gouden en Platinum Vrienden).
  • Uitnodiging voor de busreis (Gouden en Platinum Vrienden)
  • U ontvangt een aantal keer per jaar een nieuwsmail en krijgt een uitnodiging voor onze activiteiten.
  • U werkt actief mee aan de doelstellingen van Stichting Wildlife.

In de categorie 'Platinum Vrienden' zitten geen vaste diersoorten, maar u kunt uw huidige adoptie naar Platinum tillen vanaf € 1.000 per jaar. In deze categorie gaat het om maatwerk. Zo krijgt u alles uit de categorie 'Gouden Vriend', maar kunt u ook diverse extra’s bespreken, afhankelijk van het bedrag. Bijvoorbeeld een bord met uw naam / logo bij het verblijf van de dieren, extra kaartjes voor een bedrijfsuitje, een ranger / bussafari voor uw bedrijfsuitje etc.

Adoptiedagen
Tijdens de adoptiedag gaat u met de verzorger/vrijwilliger een kijkje nemen bij uw dier(soort). U krijgt allerlei informatie over uw dier(soort). De rest van de dag kunt u in het park verblijven en de overige dieren op eigen gelegenheid ontdekken.

Wat er verder mogelijk is bij uw dier is o.a. afhankelijk van de diersoort, de locatie etc. Het kan van moment tot moment verschillen. Het kan voorkomen dat bij uw diersoort er verder geen mogelijkheden zijn, behalve het kijkje. Een aantal voorbeelden die tijdens de adoptiedagen zijn voorgekomen:
- Voeren van de dieren
- Aanbieden van verrijking
- Kijkje achter de schermen
- Met een jeep door het diergebied

De adoptiedagen van 2017 zijn inmiddels geweest en waren een groot succes. Op onze facebookpagina kunt u foto’s vinden van deze dagen. De data voor de adoptiedagen 2018 worden begin 2018 bekend gemaakt.

Meld u aan als adoptieouder

Heeft u interesse in een adoptie? Bekijk hieronder adoptieprijzen per park. Heeft u een keuze gemaakt? Vul dan in het formulier de naam van uw gewenste adoptiedier in. De adoptieadministratie neemt vervolgens z.s.m. contact met u op.

Adoptieprijzen
Adoptielijst Safaripark Beekse Bergen