Safaripark Beekse Bergen

Komt u op bezoek in Safaripark Beekse Bergen, dan komt u de vrijwilligers tegen bij de Vriendenkraal op het Safariplein.

Onze vrijwilligers staan klaar om u alles te vertellen en al uw vragen te beantwoorden over onze natuurbeschermingprojecten en de dieren die daar bij horen. Dit doen zij op een toegankelijke en interessante manier aan de hand van een grote verzameling bijzondere en zeldzame voorwerpen, die in de Vriendenkraal ten toon staan gesteld. Denk hierbij aan huiden, schedels, de tong van een leeuw, opgezette dieren etc.

Op het Safariplein vindt u ook ‘Calimero’. Deze olifant ‘poept’ een balletje met daarin een speeltje na inworp van € 2,00. Ook kunt u bij de Vriendenkraal voor € 5,00 een emmertje olifanten- of neushoornpoep kopen. Heel goed als bemesting in de rozen- of groentetuin en als origineel cadeau!

Sinds een aantal jaar heeft u de unieke mogelijkheid een van de vele honderden dieren  die in het Safaripark vertoeven te adopteren. Met de opbrengst van deze adopties kunnen wij de diverse projecten ondersteunen. Klik hier voor meer informatie over de adopties. Alle namen van de adoptieouders krijgen een mooi plekje aan de buitenkant van de Vriendenkraal.