ZooParc Overloon

Sinds 2015 horen ook de vrijwilligers in ZooParc Overloon bij Stichting Wildlife. In ZooParc Overloon verzorgen de vrijwilligers diverse educatieve activiteiten. Zo zijn ze regelmatig in het park te vinden met diverse (dier)attributen, verzorgen zij kinderfeestjes en kunnen groepen een rondleiding door het park krijgen van een vrijwilliger.

Meet and Feed
Als bezoeker van ZooParc Overloon kun je vooraf boeken voor een ontmoeting met een diersoort. Hierbij krijg je informatie van de vrijwilligers over die specifieke soort en daarbij mag je ook deze dieren voeren. Op de website van ZooParc vind je hier meer informatie over.

Rondleidingen
Ga mee op expeditie door het park en krijg weetjes en verhalen te horen die je tijdens een normale wandeling in het park niet te horen krijgt. Samen met de vrijwilliger loop je ongeveer anderhalf uur in het park en krijg je alle geheimen over de dieren te horen. Deze rondleidingen moeten van te voren geboekt worden. Kijk hiervoor op de website van ZooParc Overloon.

Kinderfeestje ZooKeeper
Altijd al dierverzorger willen worden of ben jij gewoon erg benieuwd wat een dierverzorger eigenlijk doet? Boek dan het kinderfeestje ZooKeeper en kruip in de huid van de dierverzorger. Je krijgt een kijkje in de voerschuur achter de schermen en vervolgens doe je allerlei dingen die een dierverzorger ook doet. Als klap op de vuurpijl mag je natuurlijk ook wat dieren gaan voeren. Klik hier voor meer informatie.

Toevallige ontmoetingen
In ZooParc Overloon kun je regelmatig één van onze vrijwilligers tegen het lijf lopen. Zij gaan namelijk heel vaak het park in met een aantal (dieren)attributen en vertellen dan van alles over de dieren. Vaak mag je de voorwerpen, zoals schedels, huid of veren, ook zelf vasthouden en aanraken. Daarnaast is dit natuurlijk dé gelegenheid om al je vragen te stellen over de dieren en over de dierentuin.