AquaZoo Friesland

Sinds het voorjaar van 2017 zijn er ook in AquaZoo Friesland vrijwilligers van Stichting Wildlife actief. Zij zorgen door diverse educatieve activiteiten dat uw bezoek aan Aquazoo een nog betere beleving is.

Rondleidingen
De vrijwilligers van Stichting Wildlife zorgen in Aquazoo Friesland voor verschillende soorten rondleidingen, van familie-uitjes tot schoolreisjes. Alle rondleidingen worden door de vrijwilligers gegeven. Zij vertellen alle mooie verhalen over de dieren in het park maar zeker ook de verhalen over deze dieren in het wild. Hun missie is om de bezoekers te laten verwonderen over de mooie natuur die Aquazoo biedt.

Rondleidingen kunnen in principe op elke weekdag en tijdstip geboekt worden. Wilt u een rondleiding boeken, kijk hier op de website van AquaZoo Friesland.

Informatiestand
Op de drukke dagen kunt u bij de doorloopverblijven van bijvoorbeeld de kangoeroes en de ringstaartmaki’s ook vrijwilligers tegenkomen. Wij staan hier met een informatiestand met allerlei leuke weetjes over deze dieren. Natuurlijk is dit het moment om al uw vragen te stellen over de dieren, Stichting Wildlife en de dierentuin.

Adopties
Ook in Aquazoo zijn alle dieren te adopteren. Wanneer u een dier adopteert krijgt u natuurlijk alle nieuwtjes over uw dier te horen. Daarnaast is er één keer per jaar een adoptie dag waarbij u als adoptieouder achter de schermen kunt kijken bij uw geadopteerde dier. Voor meer informatie over alle adopties kijk dan snel hier!

Vrijwilliger worden
Aangezien het park ontzettend hard groeit in bezoekersaantallen hebben we elk jaar weer nieuwe enthousiaste vrijwilligers nodig. Denkt u die persoon te zijn die wij nodig hebben? Vindt u het leuk om bezoekers van Aquazoo enthousiast te maken over de natuur en de dieren die daarbij horen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.