Safaripark Beekse Bergen is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers!

Safaripark Beekse Bergen is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die zich willen inzetten voor diverse natuurbeschermingsprojecten. Uitvalsbasis is de Vriendenkraal op het Safaripark van waaruit de activiteiten ook plaatsvinden.

In Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek zijn iedere dag vrijwilligers actief om geld in te zamelen voor diverse natuurbeschermingsprojecten.

Zeldzame voorwerpen
In de Vriendenkraal verschaffen de vrijwilligers informatie aan bezoekers over de vele bijzondere dieren op het park en de verschillende projecten die ondersteund worden door de Stichting Wildlife. Dit gebeurt aan de hand van een grote verzameling bijzondere en zeldzame voorwerpen die in de Vriendenkraal tentoongesteld staan. Denk hierbij aan huiden, schedels, foetussen op sterk water, de tong van een leeuw, opgezette dieren enzovoort.

Roofvogelshow
Daarnaast zijn de vrijwilligers van Stichting Wildlife sinds afgelopen zomer actief als host bij de roofvogelshow van het Safaripark. Hier wijzen zij bezoekers een plaats op de tribune en geven hen allerlei informatie over de roofvogels.

Gratis opleiding
Vrijwilligers krijgen een gratis opleiding, zodat zij goed voorbereid aan de slag kunnen. Iedereen die ouder is dan 18 jaar, de Nederlandse taal beheerst en enthousiast is kan vrijwilliger worden in Safaripark Beekse Bergen. Een vrijwilliger is minimaal vier halve dagen per maand beschikbaar, werktijden zijn altijd in overleg en worden in een rooster vastgelegd.

Informatiebijeenkomst
De opleiding bestaat uit zeven cursusbijeenkomsten die ieder ongeveer vier uur duren. De eerstvolgende opleiding start in januari 2017. Op zondag 20 november is er om 13.00 uur een informatiebijeenkomst in Safaripark Beekse Bergen.

Nieuwsoverzicht