Lezing Christian Triay  (SANCCOB) - de opvang van Afrikaanse pinguïns

23 september 2019

Op dinsdagavond 8 oktober zal Christian Triay, werkzaam bij SANCCOB, een lezing geven in het Event Center van de Beekse Bergen.

SANCCOB is een Zuid-Afrikaanse organisatie die zich inzet om zeevogels, waaronder de Afrikaanse pinguïn, te beschermen. Eén van de problemen die zeevogels hebben is vervuiling door olie. Bij SANCCOB worden met olie besmeurde vogels opgevangen, schoongemaakt en weer uitgezet in het wild.

Christian Triay heeft als officiële titel “Preparendness and Response Manager”. Dat houdt in dat hij verantwoordelijk is voor de opvang van vogels bij olierampen. Zo is er afgelopen juli nog zo’n 300 liter olie in het water terecht gekomen vlak voor de kust bij Port Elizabeth. Meer dan honderd Afrikaanse pinguïns moesten opgevangen worden.

Op dinsdag 8 oktober zal Christian Triay vertellen over zijn werk voor SANCCOB en de Afrikaanse pinguïns. De lezing begint om 19.30 uur (zaal open om 19.00 uur) en zal in het Event Center van de Beekse Bergen zijn. Voor medewerkers van Libéma en vrijwilligers van Stichting Wildlife is deze lezing gratis. Externe belangstellenden betalen € 5,- p.p.. De opbrengst van deze avond zal voor SANCCOB zijn. De lezing is in het Engels.

Opgeven voor deze lezing kan via rondleidingen@beeksebergen.nl tot uiterlijk 4 oktober.

www.stichtingwildlife.nl
www.sanccob.co.za