In gesprek met adoptieouder Gerrie

Op een mooie zondagochtend hebben wij een afspraak met Gerrie in Dierenrijk. Gerrie is een van onze vrijwilligsters van Stichting Wildlife in Dierenrijk en heeft hier een dier geadopteerd. Wij zijn benieuwd waarom en gaan met haar in gesprek.

Ruim twee jaar geleden besloot Gerrie zich aan te melden bij Stichting Wildlife als nieuwe vrijwilligster. Gerrie is een kleine zelfstandige en is langzaamaan haar werkzaamheden aan het afbouwen. Ze ging op zoek naar een andere invulling van haar tijd. Gerrie is een groot liefhebber van de natuur, ze houdt van wandelen is al jaren lid van de IVN vogelwerkgroep, houdt van vogel spotten en doet mee aan vogeltellingen. Haar interesse voor onze gevleugelde vrienden heeft ze van haar opa, die een volière had. Gerrie heeft al veel van de wereld gezien en zoals een oud spreekwoord zegt “wie verre reizen doet kan veel verhalen”, en dat is wat ze  graag doet, haar liefde voor de natuur overbrengen op anderen en daar is Dierenrijk een uitgelezen plek voor.

Vorig jaar bestond het bedrijfje van Gerrie 40 jaar en dat leek haar een uitgelezen moment iets extra’s te doen. Omdat de natuur haar na aan het hart ligt, en Stichting Wildlife zich inzet voor dieren in nood, besloot ze een dier uit Dierenrijk te adopteren. Met haar liefde voor de vogels zou je denken dat het een dier in deze categorie zou worden, maar Gerrie koos voor de witwanggibbons.

De witwanggibbon is een dier dat je in de natuur wel hoort maar eigenlijk nooit ziet omdat ze hoog in de bomen leven. In Dierenrijk zijn de witwanggibbons wel zichtbaar en daar kwam nog bij dat het vrouwtje zwanger bleek te zijn. Dit zou in Dierenrijk voor de eerste keer zijn dat er een jonge gibbon geboren zou worden; dit vertederde haar.

Op de vraag wat voor boodschap Gerrie onze lezers mee wil geven zegt ze het volgende:
wees zuinig op de natuur, probeer je een beetje te verdiepen in de natuur en haar bewoners, en hopelijk wordt jij dan net zo enthousiast als ik.

Wil jij ook een dier adopteren en hierbij Stichting Wildlife steunen? Kijk dan hier op de site bij 'Word adoptieouder'. Alle opbrengsten komen ten goede aan  natuurbeschermingsprojecten en activiteiten voor het behoud en welzijn van bedreigde diersoorten.